Hasznos információk az utazáshoz
Charterjáraton történő utazáshoz nincs szükség sem papír alapú repülőjegyre, sem elektronikus jegyre. Az utazáshoz mindössze érvényes útlevél, vagy a schengeni övezeten belül érvényes személyi igazolvány (kártya alakú) szükséges.
Mielőtt elutaznának, kérjük ismételten győződjenek meg utazási dokumentumainak meglétéről, valamint azok érvényességéről.
A járat indulása előtt legalább 2-2,5 órával jelenjen meg a Liszt Ferenc Repülőtéren!
A késedelmes érkezés miatt sem az Cleantravel, sem a légitársaság nem vállal felelősséget. A checkin pultot általában indulás előtt egy órával lezárják!
A repülőgépen fedélzeti ellátás nincs, térítés ellenében szendvicsek, italok vásárolhatók a fedélzeten. A légitársaság fenntartja a jogot a menetrend megváltoztatására. A menetrend változásból, késésből eredő kellemetlenségért irodánk nem tud felelősséget vállalni.
Érkezés a budapesti repülőtérre, utas felvétel:
A budapesti repülőtéren az adott járatra a bejelentkezés egyénileg történik, kollégánk nem tartózkodik a repülőtéren. Javasoljuk,hogy minimum 2-2,5 órával a járat indulása előtt jelenjen meg az utasfelvételi pultoknál. A nyári főszezonban a repülőtér megnövekedett utasforgalma miatt minimum 2 óra szükséges a teljes repülőtéri procedúra zökkenőmentes és kényelmes elvégzéséhez (checkin, biztonsági ellenőrzés, beszállás).
A repülőtérre történő megérkezés után, még az indulási csarnokban a bejárattal szemben található nagy kijelző táblán találják meg (célállomás neve és járatszám alapján) a repülőgép pontos indulási idejét, az utas felvételt végző checkin pult(ok) számát.
Kérjük, hogy fáradjon a kijelzőn megadott pulthoz, ahol az utas felvételt a megrendeléskor megadott úti okmány alapján (útlevél,személyi igazolvány) elvégzik. A becsekkolást követően itt kapják meg a beszállókártyákat, melyen megtalálható a beszállásra kijelölt kapu száma, a kapu nyitás (beszállítás) időpontja, valamint az ülőhely száma. A beszállókártyákra szükség lesz a beszállásnál, ezért kiemelten ügyeljenek azok meglétére! A légitársaság a beszállókártyák újbóli kiállításáért díjat számít fel.
Kérjük, hogy a kapunyitás időpontjában pontosan jelenjenek meg a beszállókapunál! A becsekkolás érkezési sorrendben történik,előzetes ülőhelyfoglalásra nincs lehetőség. Kivételt képez, ha fapados járatra priority szolgáltatást vásárolt .
Repülőtéri csomagfeladás: Néhány információt szeretnénk átadni az adott járatra kézipoggyászként felvihető, illetve feladható poggyász(ok) súly és befoglaló méretéről, darab számáról. Amennyiben a megadott maximum poggyászkeretet az Ön poggyásza meghaladja, úgy a repülőtéren az utas felvételi pultnál túlsúly díjat kell fizetni, bizonyos esetekben a légitársaság a túlsúlyos vagy a túlméretes poggyász felvételét meg is tagadhatja.
A feladott poggyászról minden esetben un. csomagcímkét kap, mely beazonosítja a feladott csomagot. Ezt a címkét kérjük, őrizze meg, mert egy esetleges káresemény vagy elvesztés esetén szükséges lesz a jegyzőkönyv felvételénél, illetve segíthet a csomag megtalálásában.
Kérjük, hogy ügyeljenek arra, hogy azokat a tárgyakat, amelyekre bármikor szükségük lehet, a kézipoggyászban helyezzék el.
Továbbra sem vihetők a repülőgépre szúró-és vágóeszközök, spray-k, tűzgyújtásra alkalmas eszközök. Ügyeljen arra, hogy törékeny tárgyakat semmi esetre nem ajánlott a feladandó poggyászba elhelyezni, mivel a csomagokat mindenhol nagy lendülettel pakolják.
Amennyiben a repülőút folyamán megsérült a csomagja, esetleg hiányos állapotban került vissza Önhöz,késedelem nélkül keresse fel a repülőtéren a „Lost Luggage” vagy a „Baggage Claim” (elveszett poggyász, poggyászreklamáció)feliratú pultot, és vetessen fel jegyzőkönyvet a történtekről!
Ugyanez a teendő, ha a csomagja esetleg nem érkezett meg. A kárigényt a légitársaságnak kell benyújtani. Ezekben az esetekben még a Tranzitban intézze a reklamációkat !
Kézipoggyász: Személyenként 1 db kézipoggyászt és 1 db feladható poggyász engedélyezett,
ezek súlya esetenként eltérő lehet, a pontos méreteket az Utastájékoztató dokumentumban találják.
Magukkal vihetnek ezen felül :
Kisméretű kézitáska: maximum 3 kg súlyig, melynek maximum hossza 40 cm, maximum szélessége 30 cm és maximum mélysége15 cm , / kabát, vállkendő vagy takaró/esernyő/kisméretű fényképezőgép, videó kamera vagy látcső/kisméretű hordozható személyi számítógép/repülés alatti olvasmány/étel a csecsemő számára a repülés alatt/mankó, sétapálca vagy egyéb ortopédiai/támogató segédeszköz és teljesen összecsukható kerekesszék fogyatékkal élők számára, amelyet a repülőgép rakterében helyeznek el, helykorlátozás miatt/ összecsukható babakocsi (a repülőgép csomagterében kerül elhelyezésre).
A kézipoggyászon és a személyes használati tárgyakon túl fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű személyenként az orvosi segédeszközök mellett legfeljebb két darab, mozgást segítő, teljesen összecsukható berendezést (amely lehet elektromos kerekes szék is, kivéve amennyiben a kerekes szék akkumulátora maró hatású anyagot tartalmaz) vihetnek a légi jármű fedélzetére 48 órás előzetes értesítés esetén és a légi jármű fedélzetén rendelkezésre álló hely függvényében esetleg korlátozott terjedelemben és a veszélyes árukra vonatkozó hatályos jogszabályok szerint. Az utas köteles tájékoztatást adni a szervező és a fuvarozó részére a kerekes szék súlyáról és méretéről.
A kézipoggyásznak el kell férnie az utas előtti ülés alatti helyen, vagy az ülés feletti tartóban. A kézipoggyász feltételeinek nem megfelelő tárgy a feladott poggyászon felüli poggyásznak számít.
A fuvarozó fenntartja magának a jogot, hogy a tárolóhely-kapacitás hiánya esetén a kézipoggyászt a légi jármű rakterében fuvarozza.
Feladható poggyász: A járaton az utazás a turista osztályon történik, a feladható poggyász súlya az Utastájékoztatóban megadott súly lehet. A poggyász tömege semmilyen esetben nem haladhatja meg a 32 kg-ot és az alábbi méretbeli korlátozást: egyik oldal hossza sem lehet több 150 cm-nél és az oldalak teljes hossza nem haladhatja meg a 250 cm-t.
Gyerekkocsit, gyerekágyat, gyerekülést, száraz vagy gél akkumulátorral működő tolókocsit mozgássérült személyek számára ingyenesen szállítják légi úton.
A kézi – és feladott poggyászok együttes kezelése nem engedélyezett, abban az esetben sem, ha két vagy több utast bizonyíthatóan egy csoportként szállítanak (család, partnerek) ugyanazon a járaton vagy járatokon, és közösen jelentkeznek utas felvételre és a nevük egyazon utazási voucheren szerepel.
Az átvétel visszaigazolására az utas poggyászjegyet kap az utas által a fuvarozónak szállításra átadott poggyászra vonatkozóan(feladott poggyász). Ezt a poggyászjegyet az utas köteles megtartani az esetleges igényérvényesítéshez. A fuvarozó nem felel az olyan poggyászért, amelyet az utas nem vesz át azonnal a megérkezés után.
A feladott poggyászban az utas nem szállíthat törékeny tárgyakat, mint parfüm, kölnivíz, dioptriás és napszemüveg, kontakt lencse, üveg, üvegtárgyak, porcelán, vízipipa, vagy könnyen megsemmisíthető tárgyak, gyógyszerek, pénz, hitelkártya, értékes tárgyak és műtárgyak, antik tárgyak, ékszerek, drága- és féldrága kövek, és más értékes fémtárgyak, kulcsok, értékpapírok,részvények, vagy kötvények, okiratok, üzleti iratok, útlevél vagy egyéb személyazonosító irat, adathordozó és elektromos készülékek, beleértve walkman, CD lejátszó, fényképezőgép, videó kamera, MP3, mobiltelefon, hordozható számítógép, stb. beleértve a tartozékokat is.
Biztonsági ellenőrzés: Az utas felvételt követően minden utazónak át kell esnie a biztonsági ellenőrzésen. Kérjük, hogy a csomagfeladás után haladjon tovább a biztonsági ellenőrzésre. Itt történik a kézipoggyász, a ruházat átvizsgálása. Kérjük, hogy akézi poggyászba szúró-, vágóeszközt, tűz- vagy robbanásveszélyes anyagot ne tegyenek. Maximum 1 liter folyadék (víz, tusfürdő,fogkrém, arckrém, testápoló, stb.) vihető fel a kézipoggyászban, amit egyenként max. 100 ml-es kiszerelésekben, átlátszó műanyag tasakba csomagolva lehet a kézipoggyászban szállítani. A nem megengedett eszközöket, folyadékot a biztonsági ellenőrzés során a személyzet elveszi és kidobja. Notebookot, laptopot, I-Pad-et és egyéb elektronikai eszközt táskából/tartóból már nem kell kivenni, a táskát a szalagra kell helyezni. A biztonsági ellenőrzésnél és a beszállókapunál azon úti okmányokkal kell megjelennie, melyeket az utasfelvételkor használt.
Beszállás: Kérjük, a biztonsági- és útiokmány ellenőrzésen való áthaladás után rögtön induljon a beszálló kapukhoz (gate). A kapu bezárása után a beszállás sajnos nem lehetséges. Amennyiben Ön késve érkezik, vagy bármely okból nem jelenik meg a beszállókapunál a megadott időben, a légitársaság a fuvarozást megtagadhatja, és a helyfoglalást törli, erre irodánknak ráhatása nincsen. A repülőtéri váróban való tartózkodás nem minősül automatikus bejelentkezésnek! A repülőgépen fáradjon a beszállókártyán szereplő üléshez, és mielőbb foglaljon helyet.
Érkezés: Leszállást követően az utazási okmányok és biztonsági ellenőrzés után kérjük, hogy keressék meg és vegyék magukhoz csomagjaikat, és azzal együtt hagyják el a repülőtér érkezési csarnokát/szintjét. A csarnokot elhagyva a képviselő/idegenvezető/a kijáratnál várja Önöket táblával, és elirányítja Önöket a transzfer buszokhoz. A repülőtérről helyi partnerünk buszokkalszállítja utasainkat a foglalt szálláshelyekre. Amennyiben nem foglalt és fizetett irodánknál repülőtéri transzfer szolgáltatást, úgy a szállodába jutás egyénileg történik, saját költségen. Kérjük, hogy ebben az esetben is keresse meg képviselőnket, és jelezze, hogy megérkezett!
Szállodai bejelentkezés :A szállodai szobákat/apartmanokat nemzetközi rutin szerint délután 14:00 - 15:00 órától lehet elfoglalni, és a hazaindulás napján legkésőbb 11:00 - 12:00 óráig el kell hagyni azt. A pontos időpontokat a szálláshely határozza meg, erre irodánknak ráhatása nincsen. A szálláshelyekre történő bejelentkezés egyénileg történik.
Amennyiben a szálláshelyen segítségre van szüksége, kérjük hívja helyi kollégánkat, aki a lehető leghamarabb igyekszik a rendelkezésükre állni.
Beutazási szabályok: Megszűnt az oltási, gyógyultsági és egyéb teszt igazolások bemutatási kötelezettsége az országba történő belépésnél. Csak az egészségügyi intézményekben kötelező a maszkhasználat. Regisztrációs kötelezettség jelenleg nincs érvényben. Javasoljuk, hogy a biztonság kedvéért legyen Önöknél elegendő egészségügyi maszk! A hazautazás, Magyarországra érkezés jelenleg szintén korlátozás nélküli.
A magyar állampolgárságú utazók esetében az aktuális szabályokért, információkért kérjük, tájékozódjanak felelősen a konzuli szolgálat honlapján. Irodánk a legjobb tudása szerint igyekszik tájékoztatni az utazókat, és figyeli a változásokat, de az esetleges változásokból eredő károkért nem tartozik felelősséggel. Az ebből eredő esetleges károkért sem a külföldi partnerünk, sem a biztosító társaság, sem irodánk nem vállal felelősséget!
A nem magyar állampolgárságú utasaink pontos beutazási szabályairól kérjük egyénileg tájékozódjanak.
Bővebb információért kérjük, látogasson el a Konzuli Szolgálat honlapjára: https://konzuliszolgalat.kormany.hu
A fakultatív kirándulásokról kérjük mindíg érdeklődjön a helyszínen. A kirándulásokat a helyi iroda
szervezi, azok részvételi díja, befizetése, lebonyolítása, esetleges lemondása a helyi iroda hatásköre.
Gépkocsi bérlési lehetőségekről érdeklődjön képviselőnknél.
Asszisztencia: Az idegenvezetők, képviselők a repülőtéren táblával várják Utasainkat.